Grupa II "Zajączki"

ZDALNE NAUCZANIE - 2021 r.

Celem naszych działań jest zapoznanie dzieci ze zwyczajem wykonywania pisanek: rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.

• Wiersz" Wielkanoc".

Na wielkanocnym stole jest kolorowo i świątecznie.
Zielone wstążeczki owsa otaczają pisanki bajecznie.

Słodki, cukrowy baranek, obok palma nadęta,
baby dobrze polukrowane - stół zaprasza na święta.

• Rozmowa na temat wiersza.
Zwrócenie uwagi co znajduje się na wielkanocnym stole. Zachęcanie dzieci do wyrażania swoich spostrzeżeń i odczuć związanych ze świętami i przygotowywaniem do nich.

• Rebus fonetyczny - "Co położymy na świątecznym stole"
Dzieci wymieniają produkty, określają pierwszą głoskę w wyrazach, przeliczają głoski, dzielą wyrazy na sylaby.

• Ćwiczenia graficzno - ruchowe "Jajko czy Kura?" na podstawie wiersza.

Kurczątko z jajeczka się urodziło,
Główkę, brzuszek wychyliło .
Na dwie nóżki wyskoczyło.
Czarne oczka otworzyło,
dziobek mały rozchyliło,
że jest głodne zakwiliło.

• Improwizacja ruchowa do słów wiersza - Kreślenie oburącz w powietrzu wzorów: pisanki, baranka, kurczątka ( małe, średnie, duże).

• Rysowanie i malowanie różnych wzorów i szlaczków w celu przygotowania się do malowania pisanek.

----------------------------------------------------------------------------------

• Zapoznanie z treścią wiersza - "Wielkanoc" - Agata Widzowska

Kurko, proszę znieś jajeczka
śnieżnobiałe lub brązowe,
ja z nich zrobię na Wielkanoc
cud - pisanki kolorowe.

Do koszyczka je powkładam,
z chlebkiem, babką lukrowaną,
potem pójdę je poświęcić
z bratem, siostrą, tatą, mamą.

• Ćwiczenia w poprawnym budowaniu zdań, wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w swobodnych rozmowach.

• Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej.
Można w tym celu wykorzystać kartki świąteczne pocięte na części. Składanie w całość pociętych kartek.
Dzieci swobodnie wypowiadają się co widzą na powstałej z części kartce.

• Ćwiczenia percepcji wzrokowej - "Połówki pisanek"
Przygotowujemy z papieru pisanki różnej wielkości, dzieci dopasowują brakującą część, przyklejają na kartkę papieru i ozdabiają flamastrami według własnego uznania.

• Wspólnie rozwiązujemy zagadki :

Zrobione z wydmuszek, pięknie malowane, w szlaczki kolorowe albo nakrapiane. (pisanki)

Wśród pisanek leży ma żółty kubraczek, powiedz co to jest. (kurczaczek)

Zjedz mu długie ucho albo kawałek głowy, bo pyszny jest czekoladowy. (zajączek).

Na stole wielkanocnym króluje, ma lukier i rodzynki. Wszystkim smakuje. (babka wielkanocna).

• Kolorowanie obrazków tematycznie związanych ze świętami.


-----------------------------------------------------------------------------------
06.04.2021 r.
Witam Rodziców i Dzieci po przerwie świątecznej.

Temat kompleksowy na najbliższe dni jest związany z rozwojem sprawności fizycznej dzieci.
Proszę o wykorzystanie moich propozycji według własnego uznania, możliwości i zainteresowań dziecka pamiętając, że dzieci najchętniej uczą się poprzez zabawę.

• Zabawa z wykorzystaniem rymowanki. Dziecko spaceruje po dywanie powtarza słowa rymowanki: "Gdy sportowcem zostać chcę, muszę ćwiczyć całe dnie". Dziecko rytmicznie klaszcze, dzieli wyrazy na sylaby.

• Zabawa "Omiń kałuże". Do zabawy wykorzystamy gazetę. Dziecko stara się tak biegać po dywanie, żeby nie wpaść do kałuży.

• Zabawa "Po kamieniach przez rzekę". Wykorzystujemy również gazety. Dziecko stara się przejść na drugą stronę dywanu po gazetach, tak by nie wpaść do wody.

• Zabawa ćwicząca orientację i wyobraźnię. "Zwiędła roślina" - Możemy przypomnieć dziecku co potrzebne jest rośliną do prawidłowego wzrostu. Dzieci naśladują swoimi gestami i ruchami roślinę zwiędłą i taką co rośnie i jest piękna.

• Ćwiczenia logorytmiczne. Dzieci wykonują ruchy wymienione w rymowance, powtarzając tekst za rodzicem.

Klaśnij w ręce razy pięć,
na klaskanie też masz chęć.
W koło obróć się raz, dwa,
Skacz jak piłka hop - sa - sa.
Ręce w górę i na boki,
zrób zajęcze cztery skoki.
Gdy się zmęczysz poleż sobie ,
w przód wyciągnij nogi obie.

• Ruchowa interpretacja wiersza J. Koczanowskiej "Gimnastyka"

Gimnastyka to zabawa, ale także ważna sprawa,
(dzieci wyciągają rączki w bok)
bo to sposób jest jedyny, żeby silnym być i zwinnym.
(dziecko zgina rączki, uderza rękami w klatkę piersiową)
Skłony, skoki i przysiady trzeba ćwiczyć - nie ma rady!
(wykonuje podskoki i skłony)
To dla zdrowia i urody niezawodne są metody.
(zaciska dłonie i pokazuje jak jest mocne)

• Przygotowujemy piłeczki różnej wielkości z papieru. Dzieci ozdabiają według własnego pomysłu lub podanego wzoru. Celem tego działania jest rozwijanie zdolności manualnych, wyobraźni, spostrzegawczości i sprawności dłoni.

--------------------------------------------------------------------------------------
08.04.2021 r.

Przesyłam jeszcze propozycję do tematu kompleksowego związanego ze sportem.

• Ćwiczenia oddechowe na podstawie wiersza Małgorzaty Skorek "Rozpędzony Pociąg" mają na celu pobudzanie przepony do pracy. Staramy się szybko wypowiadać zespół głosek (czuk). Usprawnia jednocześnie wargi, czubek języka i jego tylną część. Ćwiczenia te można wypowiadać z użyciem różnej siły natężenia głosu.

Pędzi pociąg, pędzi przez lasy i pola,
słychać turkot, furkot, to dudnią wciąż koła.
Czuk, czuk, czuk.........
czuk , czuk , czuk.........

Mknie pociąg po torach, huk rozlega się w lesie,
a stukot wielu kół w lesie echem się niesie.
Czuk, czuk, czuk............

• Wykonanie krążka do ćwiczeń z kartki z bloku technicznego. Wycinamy dwa koła, następnie je sklejamy, dzieci ozdabiają krążki różnymi wzorami według własnego uznania. Powstały krążek wykorzystamy do różnych ćwiczeń. Maszerujemy po dywanie z krążkiem na głowie, dziecko stoi na jednej nodze itp.

• Kolorowe piłeczki - ćwiczenia klasyfikacyjne.

Wycięte piłeczki z kolorowego papieru możemy wykorzystać do różnych działań, np. dziecko liczy ile ma piłeczek, jeżeli są różnej wielkości tworzy zbiory według podanej cechy, może narysować kreski , tak by powstały szprychy w kołach swojego rowerka.

• Zagadki geometryczne.

Ma je auto, rower, motor, hulajnogo ma je też. Jaka to figura na pewno wiesz. (koło)

Cztery kąty proste i jeszcze do tego cztery równe boki ,co to jest kolego? (Kwadrat)

By zbudować tę figurę weź patyczki trzy. Połącz je końcami z sobą i jej nazwę powiedz w mig. (trójkąt)

Dwa są długie, a dwa krótkie, w sumie cztery boki ma. Cztery kąty wszystkie proste, czy wiesz jak się nazywa? (prostokąt).

• List do dzieci od sportowca.

Gdy chcesz być silny, nie chcesz chorować musisz się często gimnastykować.
Wstawaj więc wcześnie, otwieraj okno nawet, gdy drzewa na dworze mokną, stań w półrozkroku, zacznij od skłonów, w przód, w tył, na boki. Trzy razy ponów. Wymachy ramion wzmacniają ręce , tym są sprawniejsze im ćwiczysz więcej. Teraz przysiady, potem podskoki hop, hop, jak zając w przód w tył na boki . Bardzo są ważne tułowia skręty. Podśpiewaj sobie coś dla zachęty. A kiedy będziesz w ćwiczeniach pilny, jak małpka zwinny, jak tygrys silny zostaniesz mistrzem, bo ćwiczyć i gimnastykować się wytrwale jest wspaniale.

Proszę z dziećmi porozmawiać na temat treści tego listu, zachęcać do wypowiadania swoich odczuć , spostrzeżeń, wrażeń na temat sportu.

--------------------------------------------------------------------------------------
11.04.2021 r.

Co się dzieje w kosmosie? - Grupa II Zajączki
Witam Rodziców i dzieci. Temat kompleksowy do zajęć na bieżący tydzień związany jest z kosmosem.
• Wiersz Natalia Łasocha „Kosmos” - Natalia Łasocha
Kosmos jest ogromny i wciąż niezbadany.
Ale osiem planet bardzo dobrze znamy.
One nieprzerwanie krążą wokół Słońca.
A Słońce to gwiazda, jasna i gorąca.
Merkury jest najmniejszy i krąży powoli.
Wenus, widoczna z daleka, to najgorętsza planeta.
Ziemia, to tu mieszkamy, na niej powstało życie.
Mars jest w kolorach czerwieni, sporo tu skał i kamieni.
Jowisz z wszystkich największy, z Wielką Czerwoną Plamą.
Saturn ma siedem pierścieni, barwami toffi się mieni.
Uran - błękitna kula, jakby mgłą otoczona .
Neptun na końcu wiruje tu zimno nie ustępuje.

• Rozmowa na temat treści wiersza, dzieci próbują zapamiętać nazwy planet.
Można wykorzystać film ”W układzie słonecznym” https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
• Praca plastyczna „Rakieta z figur geometrycznych”
Proszę o wycięcie z papieru kolorowego różne figury geometryczne. Zadaniem dzieci jest ułożenie z figur rakiety i przyklejenie na kartce papieru. Dzieci nazywają wykorzystane figury do wykonania pracy oraz ich kolory.
• Zagadki
Kiedy nocą słońca nie ma już na niebie. Świeci całym sobą lub kawałkiem siebie. (księżyc )

Na niebie świecą, ale tylko w nocy, w dzień ich nie widać choć wytężasz oczy. (gwiazdy)

Swymi promieniami Ziemię ogrzewa, znają je dobrze ludzie i drzewa. (słońce)

• Zapoznanie z treścią rymowanki.

Jestem sobie ufoludek, cały zieleniutki, mam trzy ręce, cztery nogi i nos okrąglutki.
Oczy czarne tak jak węgiel, kreskę zamiast warg, brzuch jak balon i sprężynki trzy na głowie mam.

Dzieci rysują ufoludka do treści rymowanki, opisują jego wygląd, a może zdjęcie prześlą na Messegera na stronę naszej grupy. Miłej zabawy !

-------------------------------------------------------------------------------------------
15.04.2021 r.

Sprawni Kosmonauci
Aby być sprawnym i zdrowym należy wykonywać różne ćwiczenia, mogą być krótkie ale najlepiej codziennie.

• Zabawa ruchowa "Ćwiczenia Kosmonautów"

 dziecko ćwiczy stanie raz na jednej raz na drugiej nodze,
 podskakuje obunóż w miejscu,
 przeskakuje z nogi na nogę w miejscu,
 wykonuje kilka przysiadów,
 robi pompki i liczy głośno.

• Zapoznanie z treścią wyliczanki "Bęc, Hops, Ziuuu!" A. Frączek - zwrócenie uwagi na humor zawarty w utworze

Bęc! W ogródku przez ogródek wylądował ufoludek.
Hops! Przed siebie pędzi dróżką, depcze dynie ufonóżką, uchem skubie liść rzeżuszki, sadzi w grządkach gruszki z puszki.
Ziuuu! Swawoli wśród fasoli, do konewki wlewa coli, tupie niczym armia smoków, pył kosmiczny sypie wokół.
Bęc, Hops, Ziuuu raz, dwa, trzy, Sprzątać po nim będziesz ty!

Dziecko wraz z rodzicem powtarza słowa rymowanki. Zwracamy uwagę na poprawne wybrzmiewanie głosek, gdyż występują tu trudne do wymowy wyrazy.

• Ćwiczenia artykulacyjne: dzielenie wyrazów na sylaby, dzielenie wyrazów na głoski, zabawa "Dokończ zdanie " i " Dokończ wyraz " oraz "Podaj wyraz zaczynający się na literkę …."

Proszę, aby dzieci wykonały jedną pracę tematycznie związaną z kosmosem, dowolnie wybraną techniką według uznania i możliwości.

Pozdrawiam.











Przedszkolowo.pl logo